Mijn klant betaalt niet, wat nu?! Incasseren!

Helaas heeft u als ondernemer af en toe te maken met rekeningen die niet of niet tijdig worden betaald. Mocht u in aanraking komen met rekeningen die niet worden betaald dan loont het toch om direct actie te ondernemen.

Betalingsherinnering
Als uw rekening niet wordt betaald dan kunt u allereerst een betalingsherinnering aan de debiteur te versturen. Deze stap is niet verplicht, maar het kan zijn dat de rekening uw debiteur niet heeft bereikt. U zou er ook voor kunnen kiezen om, nadat er niet op de eerste betalingsherinnering is gereageerd, een tweede betalingsherinnering te sturen.

Creëer een veilige omgeving voor uw klanten!

Als u een winkel exploiteert moet u een veilige omgeving creëren voor uw klanten. Zo is Albert Heijn onlangs door een klant aansprakelijk gesteld voor de schade die hij heeft geleden en nog zal gaan lijden door een val in de winkel.

In deze zaak liep de klant Albert Heijn binnen en bij de eerste stap kwam de klant ten val. Door de hevige regenval van die dag was de tegelvloer bij de ingang van de winkel nat, eveneens de daarop gelegen mat.